26 d’abr. 2011

PASTÍS DE PINYA

Per la iaia Montse

 

Aquest pastís fa molts anys que el faig i la veritat és que té molt d’èxit… us animo a que el proveu!!. 

INGREDIENTS
 
1 llauna de pinya
3 ous
200 gr. de farina
175 de sucre
1 sobre royal
200 gr. Mantega
cireres confitades
sucre cremat pel fondo


PREPARACIÓ 
S’agafa un motlle, si potser rodó millor, al fons del motlle es posa el sucre cremat, al damunt si col·loca els talls de pinya, un al costat de l’altre, i al mig de la pinya si pot ficar cireretes confitades.

Seguidament prepararem la pasta, primer de tot es tamisa la farina amb el royal i es reserva, tot seguit, es separen els rovells de les clares i es munten aquestes, quan estan muntades s’incorpora la farina tamisada a poc a poc, el sucre, la mantega i els rovells d’ou, sense deixar de batre. Es tira per damunt del motlle on tenim la pinya i es posa al forn a 150 ºC durant X minuts aproximadament.
Quan està fred es desenforna.


9 comentaris:

  1. Aquest pastís em porta molts bons records... era el pastís estrella de la meva mare, li sortia deliciós! fa temps que no el faig, ara me l'has recordat!

    ResponElimina
  2. Es un dels primers pastissos que vaig fer... i queda tan bo.

    ResponElimina
  3. És un pastís deliciós. No me´n cansaria mai de menjar-ne.

    ResponElimina
  4. El pastís de pinya invertit el vaig descubrirfa poquet i em va agradar molt!! t'ha quedat genial!
    Molts petonetss

    ResponElimina
  5. En vaig menjar un igual no fa molt. I estava boníssim, però no coneixia la recepta. Me la copio! ;)
    petonets!

    ResponElimina
  6. ha d'estar boníssim!!! ja me l'he apuntat! petonets guapes

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!