24 de juny 2015

SALSITXES (BOTIFARRA) A LA LLIMONA







Hi ha un cuiner anglès, Rick Stein, que va fer una sèrie de documentals sobre com es menjava a la mediterrània i anava resseguint tot Itàlia. Crec recordar que quan estava a la Ligúria, va fer aquest plat tan senzill, com tots els que recollia, ja que eren les mostres de la cuina casolana i diària d’aquelles poblacions.
El vaig veure  i vaig decidir fer-lo, ja que el vaig trobar senzill, amb molt bona pinta i era un altra manera de menjar salsitxes o botifarra...




INGREDIENTS
1/2 kg de botifarra (o salsitxes )
4 patates tallades a trossos
1 ceba gran
1 vas d'aigua
1 gra d'all
3 fulles de llorer
3 tires de pell de llimona
suc de 1/2 llimona
sal
pebre
oli
julivert trinxat

PREPARACIÓ


Fregim les salsitxes/botifarres amb 4 cullerades d'oli i retirem, tot seguit hi tirem la ceba tallada a juliana i l'all laminat i deixem 3 minuts que es cogui. Quan ja està una mica feta afegim les salsitxes, les patates, sal, pebre i el vas d'aigua. Remenem 2 o 3 minuts i hi afegim les tires de pell de llimona, el suc i les fulles de llorer, tapem i fiquem a foc mig i deixem 30 minuts. Quan ja està, es tira per sobre el julivert i ja es pot servir. Espectacle!!










1 comentari:

  1. Què bó! La llimona és un ingredient que jo també estic començant a incorporar en plats de carn. Per exemple, aquest plat mateix pero en purè cremós de patata a la llimona! :-)

    Salutacions i bona feina

    ResponElimina

Gràcies per alimentar el nostre bloc, ens ajuda a seguir endavant!!!!